Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A Lamborghini (ejtsd: 'lamborgíni') olasz luxusautó-márka. A cég 1964 óta gyárt felső kategóriás sportautókat. A vállalat székhelye Sant'Agata Bolognesében van Emilia-Romagna tartományban Modena és Bologna között. A cég emblémája egy harcoló bikát ábrázol. 1998 óta az Audi cégé és ezen keresztül a Volkswagen csoporthoz tartozik.

1948-ban alapította a céget Centóban Ferrara és Ferruccio Lamborghini (1916-1993). Kezdetben traktorokat gyártott.

Lamborghini Traktor 1955:

lamborghini_product_1955_tractor.jpg

1958-től már égőket és klímaberendezéseket is készített a vállalat.Ferruccio Lamborghini több versenyautót is kipróbált, köztük egy Ferrarit is, de egyiket sem találta tökéletesnek. Fejlesztési tanácsaival megkereste a "Comandante"-t (Enzo Ferrari, általában csak így emlegették: parancsnok), ám a híresen gőgös és sértődékeny cégvezető kiadta az útját, mondván, ha ennyire tudja, építsen ő autót. Így is tett. (Egyes források szerint Lamborghini tervezőnek jelentkezett a Ferrarihoz, ahol "visszaküldték a traktorokhoz"). 1962-ben alapította meg Ferruccio Lamborghini az Automobili Lamborghinit, amely márkajelének Murciélagót, a legendás bikát választotta, aki 1879-ben egy bikaviadalon 24 kardszúrást élt túl, és az erő egyik szimbóluma lett, másrészt bika volt az alapító csillagjagye is. Már 1964-ben megjelent az első kísérleti modell, a legendás 350 GTV:

gtv.jpg

 

A 12 hengeres motor teljesítménye még a rivális Ferrari erejét is jócskán meghaladta. Az igazi szenzáció azonban az volt, amikor az 1966-ban bemutatott 385 lóerős Miura átlépte a 300 km/h-s sebességhatárt:

miura.jpg

Ez volt az első középmotoros utcai sportkocsi, és egyben a szupersportkocsi kategória megteremtője. "Stronzo di merde, Signor Ferrari!" A Miura a legfőbb ellenség, és ez a mai napig igaz a Lamborghini-re, a legveszélyesebb riválisa a Ferrariknak. A Miura óta minden modell híres spanyol bikák nevét viseli, mint a Gallardo és a Murciélago, egy kivétellel a Countachkal (ejtsd: 'kóntak', a piemonti dialektusból). Miután a modellt elkészítették, nem találtak hozzá illő nevet. Az egyik dolgozó csak „Countach"-nak hívta, amely magyarul mennydörgést jelent. Így lett ez az autó neve (Azt is jelenti: ennyi).

Lamborghini Countach:

countach.jpg

Sok modell neve mellé írják az LP szócskát, amely a motor egyediségére utal. 1971 óta készít a Lamborghini igen erős motorokat az Offshore-versenycsónakoknak. Ezek körülbelül 1000 lóerősek. A gyár 1972 óta szinte folyamatosan gazdasági problémákkal küzdött. A traktor-részvényeit kénytelen volt a gyár eladni. A tulajdnosok is sorra váltották egymást azóta:

Ferruccio Lamborghini 1963-1972

Georges-Henri Rossetti & René Leimer 1972-1977

Csőd 1977-1984

Patrick Mimran 1984-1987

Chrisler1987-1994

Megatech 1994-1998

Volkswagen 1998 óta

1990-2001-ig gyártották a Lamborghini Diablót, amely képes volt a 320 Km/h-feletti végsebességre is:

lamborghini_diablo_m7.jpg

A Lamborghini 1989 és 1993 között Forma 1-es motorokat is gyártott a Lola, Lotus, Ligier, Minardi és Larrousse csapatoknak. 2004 óta a cég Lamborghini néven kávé és eszpresszó-automatákat is forgalmaz. A mai modellpaletta: a Murciélagóból, a Gallardóból, a Reventonból és az Aventadorból áll.

Gallardo 2003-tól:

lamborghini-gallardo.jpg

Murciélago 2001--től:

red-lamborghini-murcielago.jpg

Reventon 2008-tól:

lamborghini-reventon-wallpaper.jpg

A Murchiélagót leváltó Aventador:

aventador.jpg

 

A Traktorok gyártása az autók mellett párhuzamosan történt:

lambo_tractor_3.jpg

 

lambotraktor_072.jpg